Vi använder Cookies för att ge dig en så bra upplevelse som möjligt.
Victory through Values

Bli medlem i Sundsvall FBC Ungdom
BLI MEDLEM
Cupinfo
2020-01-22 13:56
Hej alla. Vet att jag skrev att bemanningsinfo skulle komma ut förra veckan men vi behöver sitta en sväng till med uthyrningen och gå igenom allt då det bland annat sker en hel del renoveringar osv i kommunens lokaler. Det är alltså lite trixigt att få ihop allt.
Även om uthyrningen är grymt flexibla och tillmötesgående så har vi samma arbetstider fast på olika jobb.
Om någon känner sig manad, och har tid, att hjälpa till med att bita tag i schemat så hojta gärna. 
Hoppas annars på att ha allt klart snarast. Tro mig. Vi är lika stressade över att få ut all info som ni är att få den.
//

Tre FBC:are till landslagsläger!
2020-01-15 13:48
Vi vill uppmärksamma att tre av våra fantastiska spelare blivit uttagna till det U19 landslagsläger som kommer att genomföras på Bosön i slutet av januari där målet är VM i Tjeckien 2021.

Ett stort grattis till Marcus Carlson, Jesper Persson och Viktor Hammarstedt!!
Coop Cup 24-26 April
2020-01-14 19:42
Hej och God fortsättning på det nya året. Vi förstår att många väntar på info kring Coop Cup och vi gör så gott vi kan med att få hop det. Tyvärr har vår närmaste samarbetspartner i IMA drabbats av cancer och är nyopererad vilket naturligtvis är riktigt tråkigt men han kommer som tur är att hämta sig och kunna hjälpa oss som tänkt. Han är själv mycket öppen med sin sjukdom i sociala medel därför känner vi oss trygga med att informera er på de här sättet.

Vi sitter just nu med bemanningarna i hallar och boenden. Det har kommit in väldigt få synpunkter på arbetsinsatser och ansvarsområden så vi försöker komma ut med ett schema snarast. Samma gäller information kring vilka riktlinjer som finns vad gäller den sponsring som lagen själva har möjlighet att dra in. Som tidigare år försöker vi jobba efter modellen störst går först då de äldre lagen oftast kostar mer pengar och behöver få större möjligheter att kunna dra in en slant under cupen. De yngre får ju chansen eftersom. Kiosk- och lotteriintäkter går alltså till ansvarigt lag. 

Oavsett om laget har hall eller boende så behövs det folk som bemannar och naturligtvis går det alldeles utmärkt att sälja fika och anordna lotterier i båda fallen. Börja redan nu att utse minst en ansvarig i varje lag som styr upp arbetsuppgifterna. Kom ihåg att i hallarna ska även sekretariatet tillsättas. De äldsta lagen kan räkna med hallar och således även sekretariat. Den bemanning som är mest i ropet i negativ mening är nattvakten på boenden. Det handlar alltså om en helg per år. Det borde gå att peppa någon förälder att ta det ansvaret annars måste vi alla vara medvetna om att vi måste köpa den tjänsten utifrån och alltså lägga en del av intäkten där. 

Verkar vara svårt att hitta hemsidan för cupen så tipset är att gå in på facebooksidan Coop floorball cup och klicka på länken där.


Schema kommer under veckan.

OBS: All handling inför cupen skall ske på Coop via föreningskortet. 


Föreningsrullen
2020-01-10 09:48

Hej allesammans 😀

 

Nu är det dags för årets första leverans av föreningsrullen. Gå in och anmäler er om ni inte redan gjort så 👍 kanske ni känner någon (släkting, vänner eller arbetskollegor) som vill vara med? Gå i så fall in på (finns uppe i menyn också) :

 

https://sundsvallfbcsenior.sportadmin.se/sida/?ID=250303

 

Och gör anmälan där 😎

Info Coop Cup 2020
2019-12-16 21:53
Hej mitt i julförberedelserna. 
Här kommer lite just nu-info kring föreningens innebandycup.

Förstår att ni undrar hur statusen för cupen ser ut då tiden rusar men eftersom vi nu ska samarbeta med en ny aktör så är det inte bara att köra på som många är vana vid från Ankarspelen. Vi har suttit med granskning av det avtal som skall gälla mellan FBC och IMA och då de har sitt sätt att jobba och vi är en förening som vill jobba tillsammans så är det inte gjort i en handvändning. Vi måste komma ihåg att vår partner är grymt erfaren på det här området och kör just nu flera cuper bla i Prag.
Klart är det med bokningar av hallar och boenden. Inbjudningar är utskickade och det vi behöver göra nu är att samsas kring hur mycket vi i föreningen vill jobba.  
Tidigare har vi tillsatt sekretariat, ansvariga på boenden och i matsalar och hjälpts åt med det mesta som funnits att göra kring cupen. Lagen har också själva ansvarat för kiosker i de olika hallarna och på så sätt kunnat skapa ett mervärde samt tillskott i lagkassan för sitt lag via lotteri, loppis eller vad som nu känts skoj att erbjuda fikasugna eller boende. 
Innan vi skriver på kontraktet och allt är klubbat frågar vi er, ledare och föräldrar. Finns det ett intresse av att själva ansvara för boende och hallar likt tidigare Ankarspelen? Sekretariat, kiosker, nattvakter osv eller tycker ni att vi ska lämna över de delarna av cuplivet till vår samarbetspartner och låta chansen att tighta ihop laget vara. Vi hör att det pratas åt båda hållen. 
Kom gärna med synpunkter kring hur ni vill ha det och vad ni tycker är viktigt och gör det nu. Vi behöver skriva på kontraktet men inte utan er medlemmar i ryggen. Maila mig, evakrigsman@gmail.com eller ring 0703508389 med synpunkter eller frågor så svarar jag eller skickar vidare.

Ha det gott i väntan på Tomten
2019-11-07 15:58
På söndag 10/11 har ni chansen se högklassig innebandy på hemmaplan! 
Sundsvall FBC P16 spelar USM-kval i Skönsbergshallen. 

Kl.11.00 FBC-Umeå City IBF
Kl.16.30 FBC-Team Thoréngruppen Ungdom SK

Kom och heja fram våra killar i USM-kvalet!
BLI MEDLEM
Nyheter från våra lag
F10/11, 28/01 09:06 
Dam/Utveckling, 27/01 21:25 
Dam/Utveckling, 26/01 20:17 
P07, 26/01 15:17 
P13 Väst, 25/01 17:12 
P04, 24/01 14:27